صلاح عبدالله: كريم عبدالعزيز وأحمد حلمي ممكن يكونوا بيكرهوني لكن مكسوفين يصرحوا

الموجز  

قال الفنان الكبير صلاح عبدالله، إنه يتمنى العمل مع كريم عبد العزيز وأحمد حلمي خاصة وأنه لم يقدم معهما أي أعمال فنية سواء في صغرهم أو الان.

وفي حواره ببرنامج "حبر سري" مع الإعلامية أسما إبراهيم والمذاع عبر فضائية "القاهرة والناس" مساء الخميس، قال عبدالله: "نفسي امثل مع اللى ممثلتش معاهم زي كريم عبد العزيز وأحمد حلمي وحظي قليل إني ممثلتش معاهم حتى وهما صغيرين".

وأضاف الفنان أنه عمل مع نجوم سوبر ستار لكن ممثلش مع كريم وحلمي، متابعا: "وبعد ما قلت هذا التصريح لو جالي شغل مع كريم أو حلمي هعتذر عنه ودي تركيبتي لأني عمري ما قلت نفسي أشتغل مع حد وأنا بحبهم ولكن ممكن يكونوا مش بيحبوني وصعب يكون في حد في الوسط الفني مش بيحبني".

وتابع: “أنا أحب كريم عبدالعزيز وأحمد حلمي ده شيء مؤكد، لكن هما ممكن يكونوا مش بيحبوني لكن مكسوفين يصرحوا"، مضيفا: “ممكن تلاقي حد بيكرهني لا يحبني مستقتل دمي مش ظارفني لكن لايعلن ذلك”.

وأكمل صلاح عبدالله: "عملت مع محمد إمام في مسلسل هوجان دور حلو ونجح قوي وهو جنبي في السكن ومكتبه جنبي، وكنت هطلع ضيف شرف في مسلسل كوبرا بس الظروف كانت بتمنع بسبب زنقة شغل مسلسلات عتبات البهجة والعتاولة".

تعليقات القراء