«الرد هيبقى جامد أوي».. شريف منير يتوعد المتنمرين على مواقع التواصل الاجتماعي بعد إهانة ابنتيه

الموجز  

نشر الفنان شريف منير مقطع فيديو جديد عبر حسابه الشخصي على موقع الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام"، ظهر فيه مع ابنتيه فريدة وكاميليا، وذلك بعد الهجوم الذي تعرضتا له، على خلفية صورتهما على موقع التواصل الاجتماعي.

وظهر شريف منير في الفيديو مع ابنته وفي الخلفية علم مصر، حيث أكد خلاله أنه اتخذ الإجراءات القانونية ضد المسيئين له ولابنتيه.

وطالب الفنان الجميع بضرورة التوحد ضد أي شخص ينشر إساءة على مواقع التواصل الاجتماعي، ويقدمون البلاغات ضده، ويساعدون رجال الشرطة في معرفة هوية هؤلاء لملاحقتهم.

وأشار شريف منير إلى أن هناك تطبيقاً على الهواتف المحمولة سوف يتم تدشينه لتتبع أي شخص يقوم بالإساءة، وذلك من خلال أخذ "سكرين شوت" لهذه التعليقات المسيئة.

واختتم الفنان حديثه بالقول: "ياما دقت على الراس طبول وعدينا.. والموضوع ده هيعدي ومش هيبقى في بعد كده على مواقع التواصل الاجتماعي لفظ واحد غلط .. أنا مستني بقى الناس الملايكة يردوا علينا ويقولولنا كلام عشان كله هيبقى بحسابه".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sherif Moneer (@sherifmoneerofficial) on

وفي وقت سابق، نشر شريف منير صورة لابنتيه عبر حسابه على انستجرام، إلا أنه قام بحذفها لاحقاً بعد سلسلة من التعليقات البذيئة من قبل عدد من متابعيه بسبب اعتراضهم على ملابس ابنتيه الصغيرتين، قبل أن يقرر نشر الصورة مجدداً متحديًا إياهم.

وظهرت في الصورة ابنتيه، وكتب الفنان معلّقاً: " فريده شريف منير اللى قاعده .. كاميليا شريف منير اللى نايمه.. تصوير: كاميليا شريف منير".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

أنا إمبارح نزّلت صورة بناتي ( الصغيرين ) ولقيت تعليقات من ناس سافلة و مريضة .. جرحوني وجرحوا بناتي .. وتحت ضغط من بناتي ووالدتهم .. طلبوا منّي أمسح الصورة.. فمسحتها . لكن أنا نزّلتها تاني لإن شوية الهمج المتخلّفين دول مش هما إللي هيحددوا أنشر إيه و ما أنشُرش إيه .. و أي حد هيكون على أي صفحة تخُصّني .. لو تعدّى حدوده .. هتاخد الإجراء القانوني ضده .. إللي بيوصل للسجن أحياناً .

A post shared by Sherif Moneer (@sherifmoneerofficial) on

تعليقات القراء